Content optimalisatie: beter scoren met je website

Content optimalisatie: beter scoren met je website

Jouw website is het visitekaartje van je bedrijf, maar ook nog veel meer. Veel nieuwe klanten zullen op je website hun eerste ontmoeting met je hebben, maar anders dan bij een zakelijk gesprek, kan dit ook gelijk conversie betekenen. Om dit voor elkaar te krijgen is het wel belangrijk dat jij je website hiernaar hebt ingericht, wat je doet aan de hand van content optimalisatie. Deze dienst kun je uitstekend laten uitvoeren door een online marketingbureau, die dan het volgende voor je doen!

 

Optimalisatie van je teksten

Een groot gedeelte van content optimalisatie zit hem in je tekst. Dit is namelijk een belangrijke factor voor hoe goed Google je website vindt. Google gebruikt je teksten om zoekwoorden te indexeren. Wanneer een zoekterm in jouw teksten precies vaak genoeg voor komt, zal je hoger in de zoekresultaten van Google verschijnen. Om hier optimaal gebruik van te maken, kun je gemakkelijker onderzoeken welke zoekwoorden je precies moet gebeuren. De meest populaire zoektermen die relevant zijn aan je bedrijf laat je naar voren komen, of juist de zoektermen die gebruikt worden om jouw website te vinden, aangezien je hier het succes al van weet. 

SEO-teksten zijn in principe vrij eenvoudig te schrijven als je weet waar je het over hebt, maar er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten. Allereerst moet de informatie natuurlijk kloppen: als specialist mag je geen foute informatie verkondigen. Maar, ook op het gebied van Google zijn er dingen waar jij op moet letten. Zo is het belangrijk dat jij je zoekwoord regelmatig gebruikt, maar niet te vaak. Google ziet dit namelijk als spam, wat direct wordt afgestraft met een lage positie in de zoekresultaten.

 

Andere vormen van content optimalisatie op je website

Met content optimalisatie wordt er niet alleen gekeken naar je tekst, maar ook naar andere dingen, zoals:

 

  • Foto’s: met goede foto’s zorg jij ervoor dat de bezoeker van je website sneller de keuze voor je maakt, omdat ze al kunnen zien dat jouw producten van hoge kwaliteit zijn

  • Kleurgebruik: jouw identiteit moet goed in je website naar voren komen, wat met kleuren eenvoudig te bewerkstelligen valt. Ziet een bezoeker van jouw website deze kleuren, dan wordt er direct aan jou gedacht.

  • Buttons: klikken jouw websitebezoekers vaak op plekken waar geen actie uit te voeren is, dan zorg je dat je hier een knop plaatst! Zo stijgt de conversieratio op jouw website erg snel!

 

Geïnteresseerd?

Wil jij eenvoudig een hogere positie in Google bemachtigen, dan zijn deze aanpassingen precies wat je wil. Hierbij is garantie van een correcte uitvoering erg fijn, waardoor wij aanraden eens te kijken op www.traffictoday.nl! Hier vind je uitgebreide informatie over hoe zij content optimalisatie precies uitvoeren en maak je gelijk een afspraak om dit proces te beginnen. Succes!

http://www.traffictoday.nl/
Tags:

Gepubliceerd door

Gerelateerde berichten die u mogelijk interesseren.