Communicatiemiddelen

Contact via de telefoon is de belangrijkste communicatiemiddel tussen een bedrijf en hun klanten. Voor vragen en klachten kan de klant het bedrijf op deze manier snel bereiken. De kracht van telefonisch contact is dat je klachten op het moment zelf kan oplossen. Klanten zijn namelijk sneller geneigd om een slechte ervaring aan anderen te delen dan goede ervaringen. Wanneer je als bedrijf makkelijk te bereiken bent, kan je de klanten makkelijker behouden. Wanneer je als zelfstandige ondernemer liever geen vervelende berichten wilt aannemen, kan je een antwoordservice inschakelen. Zo blijf je altijd bereikbaar voor je klanten zonder dat je zelf de vragen afhandelt. Via www.bizziphone.nl krijg je een persoonlijke telefonist dat vanuit een ander kantoor de telefoontjes beantwoord. De telefoniste zorgt voor een professionele benadering bij het behandelen van klachten. Je klantcontact wordt hierdoor ook vergroot omdat je bereikbaar kan zijn van 09.00 tot 18.00.  

Het gebruik van e-mail als communicatiemiddel is tegenwoordig vervaagd. Steeds vaker worden er klachten op Social Media geplaatst. Op de Facebook pagina van een bedrijf wordt er een bericht geplaatst over een product waar ze niet tevreden mee zijn. Andere klanten kunnen dit ook zien en erop reageren. De klacht verspreidt zich verder en je bedrijf beland hierdoor onder vuur. Het is dus belangrijk dat je de Social Media pagina’s in de gaten houdt. Probeer zo snel en professioneel mogelijk op de klacht te reageren. Zorg ervoor dat de klanten uiteindelijk tevreden zijn met het antwoord door bijvoorbeeld een alternatief voor te stellen. Op deze manier merken andere klanten ook dat je als bedrijf ook met negatief nieuws om kan gaan. 

Communiceren is in het algemeen bijna niet weg te denken. Je kan namelijk ook communiceren wanneer je denkt niet te communiceren. Snap je het nog? Wanneer je dus niet op een negatief bericht antwoord, communiceer je eigenlijk dat de klant gelijk heeft met zijn klacht. 

Voor meer info : bezoek de website