Wat doet een SEO specialist in Google? | Ralf van Veen

Als het kennen van de intentie van uw publiek is de ene kant van de SEO-munt, het leveren van het op een manier die zoekmachine kruipers kunnen vinden en begrijpen is de andere kant van de SEO-munt. In deze gids, verwachten om te leren hoe je beide te doen.

Wat betekent dat woord?
Als u problemen heeft met een van de definities in dit hoofdstuk, zorg er dan voor dat u onze SEO verklarende woordenlijst opent voor referentie!

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, freelance SEO specialist bij https://ralfvanveen.com

Bekijk de SEO verklarende woordenlijst
De basis van de zoekmachine
Zoekmachines zijn antwoordapparaten. Ze schuren miljarden stukjes inhoud en evalueren duizenden factoren om te bepalen welke inhoud het meest waarschijnlijk is om uw vraag te beantwoorden.

Zoekmachines doen dit alles door alle beschikbare inhoud op het internet (webpagina’s, PDF’s, afbeeldingen, video’s, enz.) te ontdekken en te catalogiseren via een proces dat bekend staat als “kruipen en indexeren”, en het vervolgens te bestellen op basis van hoe goed het overeenkomt met de zoekopdracht in een proces dat wij “ranking” noemen. In hoofdstuk 2 gaan we dieper in op het kruipen, indexeren en rangschikken.

Welke zoekresultaten zijn “organisch”?
Zoals we al eerder zeiden, zijn organische zoekresultaten die worden verdiend door effectieve SEO, niet betaald voor (dat wil zeggen niet adverteren). Vroeger waren deze gemakkelijk te herkennen – de advertenties waren duidelijk als zodanig gelabeld en de overige resultaten namen meestal de vorm aan van “10 blauwe links” die eronder staan. Maar met de manier waarop het zoeken is veranderd, hoe kunnen we vandaag de dag organische resultaten spotten?

Vandaag de dag worden zoekmachine resultaten pagina’s – vaak aangeduid als “SERPs” – gevuld met zowel meer reclame en meer dynamische organische resultaten formaten (de zogenaamde “SERP functies”) dan we ooit eerder hebben gezien. Enkele voorbeelden van SERP-functies zijn te vinden in de vorm van fragmenten (of antwoordvakken), mensen vragen ook naar vakjes, beeldcarrousels, enz. Nieuwe SERP-functies blijven zich ontwikkelen, voornamelijk gedreven door wat mensen zoeken.

Als u bijvoorbeeld zoekt op “Denver weer”, ziet u een weersvoorspelling voor de stad Denver direct in de SERP in plaats van een link naar een site die deze voorspelling zou kunnen hebben. En, als u naar ,,pizza Denver zoekt,” u zult een ,,lokaal pak” resultaat zien dat uit de pizzaplaatsen van Denver wordt samengesteld. Handig, toch?

Het is belangrijk om te onthouden dat zoekmachines geld verdienen aan reclame. Hun doel is het beter oplossen van zoekopdrachten (binnen SERPs), om zoekers terug te laten komen en langer op de SERPs te houden.

Sommige SERP-functies op Google zijn organisch en kunnen worden beïnvloed door SEO. Deze omvatten uitgelichte fragmenten (een gepromoot organisch resultaat dat een antwoord in een doos weergeeft) en gerelateerde vragen (ook wel “People Also Ask” boxen genoemd).

Het is vermeldenswaard dat er veel andere zoekfuncties die, ook al zijn ze niet betaald reclame, kan niet typisch worden beïnvloed door SEO. Deze functies hebben vaak gegevens uit eigen gegevensbronnen, zoals Wikipedia, WebMD en IMDb.

Waarom SEO belangrijk is
Terwijl betaalde reclame, sociale media en andere online platforms verkeer naar websites kunnen genereren, wordt het grootste deel van het online verkeer gedreven door zoekmachines.

Organische zoekresultaten bestrijken meer digitaal vastgoed, lijken geloofwaardiger voor slimme zoekers en ontvangen veel meer klikken dan betaalde advertenties. Bijvoorbeeld, van alle Amerikaanse zoekopdrachten, klikt slechts ~2,8% van de mensen op betaalde advertenties.

In een notendop: SEO heeft ~20X meer verkeersmogelijkheden dan PPC op zowel mobiel als desktop.

SEO is ook een van de weinige online marketingkanalen die, mits correct opgezet, op termijn dividend kan blijven uitkeren. Als u een solide stuk van de inhoud die het verdient om te rangschikken voor de juiste trefwoorden, kan uw verkeer kan sneeuwballen na verloop van tijd, terwijl reclame continue financiering nodig heeft om het verkeer naar uw site te sturen.

Zoekmachines worden slimmer, maar ze hebben nog steeds onze hulp nodig.

Het optimaliseren van uw site zal helpen betere informatie te leveren aan zoekmachines, zodat uw inhoud goed kan worden geïndexeerd en weergegeven in de zoekresultaten.

Moet ik een SEO-professional, consultant of bureau inhuren?
Afhankelijk van uw bandbreedte, de bereidheid om te leren, en de complexiteit van uw website(s), kunt u een aantal basis SEO zelf uitvoeren. Of u kunt ontdekken dat u liever de hulp van een expert inroept. Hoe dan ook, het is goed!

Als je uiteindelijk op zoek naar deskundige hulp, is het belangrijk om te weten dat veel bureaus en consultants “SEO-diensten te bieden,” maar kan sterk variëren in kwaliteit. Weten hoe je een goede SEO bedrijf te kiezen kan u veel tijd en geld besparen, omdat de verkeerde SEO technieken kunnen eigenlijk schadelijk zijn voor uw site meer dan ze zullen helpen.

Witte hoed vs. zwarte hoed SEO
“White hat SEO” verwijst naar SEO technieken, best practices en strategieën die zich houden aan de zoekmachine regel, de primaire focus om meer waarde te bieden aan mensen.

“Zwarte hoed SEO” verwijst naar technieken en strategieën die proberen te spam / fool zoekmachines. Terwijl de zwarte hoed SEO kan werken, zet het websites op enorm risico om wordt gestraft en/of gedeïndexeerd (verwijderd uit onderzoeksresultaten) en heeft ethische implicaties.

De gestrafte websites hebben ondernemingen failliet laten gaan. Het is enkel een andere reden om zeer zorgvuldig te zijn wanneer het kiezen van een deskundige of een agentschap SEO.

De motoren van het onderzoek delen gelijkaardige doelstellingen met de industrie SEO.

Voor meer info : bezoek de website